Dossier
Tecnologías de información, poder y empresa-red en la sociedad del conocimiento
Published 2014-05-25
Keywords
How to Cite
Márquez, T. (2014). Tecnologías de información, poder y empresa-red en la sociedad del conocimiento. Alteridades, (29), 45–54. Retrieved from https://alteridades.izt.uam.mx/index.php/Alte/article/view/287
Abstract
-References
- ANGELES, REBECCA Y RAVI NATH (2001), “Partner congruence in electronic data interchange (EDI)-enable relationships, en Journal of Bussines Logistic, vol. 22, núm. 2, pp. 109- 128.
- ANGELES, REBECCA Y RAVI NATH (2003), “Electronic supply chain partnerships: Reconsidering attributes in customer-supplier dyads”, en Information Resources Management Journal, vol. 16, núm, 3, julio-septiembre, p. 59.
- BASANT, RAKESH (s/f ),“Knowledge flows and industrial clusters”, mimeo, IDRC [disponible en línea: http://web.idrc.ca/en/ev-21249-201-1-DO_TOPIC.html].
- CACHON, GERARD Y MARSHALL FISHER (2000), “Supply chain inventory management and the value of sharing information”, en Management Science, vol. 46, núm. 8, agosto, p. 1032.
- CASALET, MÓNICA (2001), “La cooperación interempresarial: una opción para la política industrial”, en Comercio Exterior, vol. 51, núm. 12, pp. 1071- 1078.
- CASALET, MÓNICA Y LEONEL GONZÁLEZ (2004), “Las tecnologías de la información en las pequeñas y medianas empresas mexicanas”, en Scripta Nova, Revista electrónica de Geografía y Ciencias Sociales, Universidad de Barcelona, vol. VIII, núm. 170 (21), 1∫ de agosto [disponible en http://www.ub.es/geocrit/sn/sn-170-21.htm].
- CASAS, ROSALBA Y JORGE DETTMER (2004), “Sociedad del conocimiento, capital intelectual y organizaciones innovadoras”, Documento de trabajo de la Cátedra UEALC, Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales/SER/Secretaría de Educación Pública.
- CASTELLS, MANUEL (2000), La era de la información. Economía, sociedad y cultura, vol. I, La sociedad red, Siglo XXI Editores, México.
- CRUM, MICHAEL, DEBORAH JOHNSON Y BENJAMIN ALLEN (1998) “A longitudinal assessment of EDI use in the U.S. motor carrier industry”, en Transportation Journal, vol. 38, núm. 1, otoño.
- GIBBONS, M., ET AL. (1994), The New Production of Knowledge. The dynamics of science and research in contemporary societies, Sage Publications, Thousand Oaks/Londres/Nueva Delhi.
- JÜRGENS, ULRICH (2001), “Approach towards integrating supplier in simultaneous engineering activities: the case of two German automakers”, en Int. Journal of Automotive Technology and Management, vol. 1, núm. 1, pp. 61-62.
- KULWANT S. PAWAR Y HELEN DRIVA (2000), “Electronic trading in the supply chain: a holistic implementation framework”, en Logistic information management, vol. 13, núm. 1 [Bradford].
- LUNA, MATILDE Y JOSÉ LUIS VELASCO (2003), “Redes, confianza y desempeño”, inédito.
- HELPER, SUSAN Y JOHN PAUL MACDUFFIE (2003), “Supplier and intermediaries”, en Bruce Kogurt, The global Internet economy, MIT Press, Cambridge/Londres, pp. 331-380.
- MACHUCA, JOSÉ, RAFAEL BARAJAS (2004), “The impact of electronic data interchange on reducing bullwhip effect and supply chain inventory cost”, en Transportations Research, Parte E, Logistic & Transportations review, vol.40E, núm. 3, mayo, p. 209.
- MARTÍNEZ, ÁNGEL Y MANUELA PÉREZ (2003), “The use of EDI in the Automotive Industry: differences between First-Tiers and Second-Tiers”, en Supply Chain Forum. An International Journal, vol. 3, núm. 2, pp. 34-47.
- MONCZKA, ROBERT Y ROBERT TRENT (2002), “Understanding Integrated Global Sourcing: A Framework and Case Study”, en Supply Chain Forum. An International Journal, vol. 3, núm. 1, pp. 2-10.
- MUKHOPADHYAY, TRIDAS, SURENDRA RAJIV Y KANNAN SRINIVASAN (1997), “Information technology impact on process output and quality”, en Management Science, vol. 43, núm. 12, diciembre, pp. 1645-1659.
- NONAKA, IKUJIRO E HIROTAKA TAKEUCHI (1999), La organización creadora de conocimiento. Cómo las compañías japonesas crean la dinámica de la innovación, Oxford University Press, México [1995].
- PRIES, LUDGER Y OLIVER SCHWEER (2004), “The product development process as a measuring tool for company internationalization? –Two case studies of DaimlerChrysler and Volkswagen”,en Int. Journal of Automotive Technology and Management, vol. 4, núm. 1, pp. 1-21.
- SMITHSON, REEKERS (1996), “The role of EDI in inter-organizational coordination in the European automotive industry”, en European Journal of Information System, vol. 5, núm. 2, junio, pp. 120-131.
- WASSERMAN, STANLEY Y JOSEPH GALASKIEWICKX, EDS. (1994), Advances in social networks analysis. Research in the social and behavioral sciences, Sage Publications, Thousand Oaks/Londres/Nueva Delhi.
- YOGUEL, GABRIEL Y FABIO BOSCHERINI (s/f ),“El desarrollo de las capacidades innovativas de las firmas y el rol del sistema territorial”, disponible en línea: http://www.littec. ungs.edu.ar/pdfespa%F1ol/articulo%20desarrollo%20economico%20Sistemas%20lo-cales.pdf